Friday, March 15, 2013

Khasiat dan Kebaikan Habbatussauda

Habbatussauda dapat meningkatkan jumlah sel-sel T yang meningkatkan sel-sel pembunuh alami. G Reitmuller, Direktor Institut Immunologi dari Universiti Munich, dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan dapat digunakan sebagai bioregulator.

Habbatussauda dapat dijadikan ubat untuk penyakit yang menyerang kekebalan tubuh seperti kanser dan AIDS. Dengan kandungan Omega 6 dan Omega 3, Habbatussauda merupakan nutrisi terbaik bagi sel otak untuk meningkatkan daya ingatan dan kecerdasan.

Habbatussauda juga memperbaiki mikro (peredaran darah) ke otak dan sangat sesuai diberikana kepada anak di usia pertumbuhan.

Hormon adalah zat aktif yang dihasilkan oleh kelenjar endokrin yang masuk dalam peredaran darah. Racun dapat mengganggu metabolisme dan menurunkan fungsi organ penting seperti hati, paru-paru dan otak.

Rasulullah S.A.W. pernah bersabda yang bermaksud: "Tetaplah kamu dengan Habbatussauda ini sesungguhnya ia mengandungi bahan penyembuh (ubat) bagi setiap penyakit kecuali maut" (HR: Bukhari).























Produk Berkaitan:
Mawaddah

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...