Tuesday, October 25, 2016

Susu Halib's - Lebih Berkhasiat, Lebih Jimat dan Si Manja pasti sukakannya.


 
Masih tercari-cari susu berkhasiat untuk Si Manja anda, kami sediakan pilihan yang terbaik untuk anda. Lebih Berkhasiat, Lebih Jimat dan Si Manja pasti sukakannya.

Belian secara borong yang lebih menjimatkan :)

Jom kunjungi: www.kohalalthoyibba.com
Whatsapp: 019-568 9346

Share & Like kami di Facebook

Monday, October 24, 2016

Cara untuk menggalakkan anak anda minum susu setiap hari



Cara untuk menggalakkan anak anda minum susu setiap hari
========================================

* Ingat bahawa susu dan produk tenusu lain adalah sumber utama kalsium dan pelbagai nutrien penting yang sangat diperlukan untuk pertumbuhan.

* Galakkan keluarga  minum susu. Susu bukan untuk bayi tetapi penting untuk semua peringkat umur, anak anda pasti meniru perbuatan anda

* Jangan memberikan terlalu banyak minuman manis seperti jus buah atau minuman berperisa sehingga menggantikan pengambilan susu.

* Untuk kanak kanak yang tidak menggemari susu, hidangkan bersama cereal ketika sarapan pagi atau sebagai snek.

* Tambah buahan atau ditambah perisa menjadi susu kocak.

* Pilih pencuci mulut berasaskan atau dicampur susu seperti agar agar susu, puding susu, yourgurt, dan kastard. Gunakan susu segar adan elakkan susu sejat atau susu pekat manis.
   
* Sekiranya tidak menyukai susu, pilih makanan lain yang berasaskan susu seperti keju  untuk dicampur di dalam makanan harian seperti dimakan bersama roti atau ditabur di atas pizza.
   
* Berkongsi dengan anak khasiat susu ketika mereka minum.
   
* Sekiranya anak tidak menggemari susu suam, berikan susu sejuk.
   
* Benarkan anak anda memilih perisa susu yang digemari. Anak anda mungkin lebih gemar minum susu yang berperisa.
   
* Belikan susu dalam paket kecil dan comel untuk menggalakkan anak minum setiap hari.
   
* Gunakan daya kreatif untuk menghidangkan susu sebagai contoh, kisar dengan ais krim untuk menyediakan susu kocak. Kisar bersama buah-buahan atau jus buah-buahan atau bersama ais bagi menambah keenakan susu.

Sumber: tateh.com.my

*****************
.
Dapatkan Susu Kanak-kanak Keluaran Bumiputera Islam di Kohalalthoyibba E-Shop :)

#susuhalibs #suffy #irfan #lazz #khalish

Layari website: www.kohalalthoyibba.com

Wednesday, October 19, 2016

Minyak Aromaterapi yang membantu merehatkan badan



Minyak aromaterapi untuk sapuan dan urutan bertindak melegakan sakit-sakit badan, sakit sendi, arthritis, sakit saraf dan lain-lain.

Berminat?

Boleh order terus di laman web: http://www.kohalalthoyibba.com/mass-oil

Whatsapp: 019-568 9346
Whatsapp: 019-568 9346
Whatsapp: 019-568 9346

Tuesday, October 18, 2016

Mass Oil - Minyak Aromaterapi Urutan Mujarab


NEW RELEASE PRODUCT!

Mass Oil - Minyak Aromaterapi Urutan Mujarab

Minyak aromaterapi untuk sapuan dan urutan bertindak melegakan sakit-sakit badan, sakit sendi, arthritis, sakit saraf dan lain-lain.

Berminat?

Boleh order terus di laman web: http://www.kohalalthoyibba.com/mass-oil

Whatsapp: 019-568 9346
Whatsapp: 019-568 9346
Whatsapp: 019-568 9346

Thursday, October 13, 2016

Menjana Minda Anak-Anak Cemerlang...




SUSU UNTUK MINDA
=================

"..SUSAHNYA nak Suruh anak makan Kurma. Tapi kalau makan Cookies, Aiskrim, Gula-gula,  laju je.. Sedangkan Semuanya tidak Berkhasiat dan Manis ! "

Bagaimana Nutrisi Untuk Minda dan tumbesarannya?

Ha.. jangan risau.. LAZZ Kan ada..

Tak perlu runsing macamana nak bagi anak makan kurma. sebab LAZZ Diperkaya dengan PATI EKSTRAK KURMA amat bagus untuk Perkembangan Minda Anak..

ENAK DIMINUM BEGITU SAJA
Memang Sedap dan tak Bersifat Panas . Si Anak Pasti Suka.

BOLEH CAMPUR DALAM MINUMAN KEGEMARAN
Produk Lazz memang PURE jadi Ambilan 3 Scoop Memberi NUTRISI Terbaik. Nak campur dengan Minuman kegemaran pun boleh.

MACAM MANA NAK DAPATKAN LAZZ ?

WHATSAPP : 019-5689346 (Pn. Mariam)

Pembelian online : www.kohalalthoyibba.com

#lazzsusukambing #lazzsusukambingkurma #kohalalthoyibba #susukanakkanak #susuibuhamil #ibumenyusu

Lazz Susu Kambing Asli



Lazz Susu Kambing Asli


Susu Kambing LAZZ diperkaya dengan khasiat semulajadi yang sangat baik untuk kesihatan seisi keluarga.

Mengandungi susu kambing segar berkualiti tanpa gula tambahan serta dirumus agar tidak mendatangkan apa-apa kesan tidak baik jika diminum berlebihan.

Susu Kambing LAZZ merupakan sumber kalsium dan protin yang tinggi serta diperkaya dengan vitamin dan mineral.

Kandungan : Susu Kambing, Laktosa, Minyak sayuran (Bunga Matahari, Canala) dan mengandungi pengemulsi sebagai kondisioner makanan yang dibenarkan.

Harga: RM45 sekotak
Kandungan: 500gm

Dapatkan SUSU KAMBING LAZZ dengan harga pakej jimat sekarang!!!

Pertanyaan/Pembelian:
==================
WHATSAPP 019-568 9346 (Pn. Mariam)

#susukambing #susukambinglazz #kohalalthoyibba #susukanakkanak #ibuhamil

Lazz Susu Kambing Pracampuran Kurma



 Lazz Susu Kambing Pracampuran Kurma

Susu Kambing LAZZ diperkaya dengan khasiat semulajadi yang sangat baik untuk kesihatan seisi keluarga.

Mengandungi susu kambing segar berkualit tanpa gula tambahan serta dirumus agar tidak mendatangkan apa-apa kesan tidak baik jika diminum berlebihan.

Susu Kambing LAZZ merupakan sumber kalsium dan protin yang tinggi serta diperkaya dengan vitamin dan mineral.

Kandungan : Susu Kambing, Kurma, Gula laktosa, Minyak sayuran (Bunga Matahari, Canala) dan mengandungi pengemulsi sebagai kondisioner makanan yang dibenarkan.

Harga: RM45 sekotak
Kandungan: 500gm

Dapatkan SUSU KAMBING LAZZ dengan harga pakej jimat sekarang!!!

Pertanyaan/Pembelian:
==================
WHATSAPP 019-568 9346 (Pn. Mariam)

#susukambing #susukambinglazz #kohalalthoyibba #kurma #susukanakkanak #ibuhamil

6 MASALAH LAZIM IBU HAMIL Vs JALAN PENYELESAIAN



6 MASALAH LAZIM IBU HAMIL <Vs> JALAN PENYELESAIAN

1) HB RENDAH : Amalkan LAZZ Kurma Semug Malam nak tidur. dan 3-7 biji kurma diwaktu pagi ketika sarapan. Pilih pemakanan yang menambah darah spt bayam, kerang, delima, dan lain2

2) SEMBELIT/BUASIR : Amalkan LAZZ Semug Malam nak tidur.. bersama Oat atau Pisang. Nak Shake dengan pisang pun bole.. saaangat sedap. Sembelit pun Hilang.

3) HITAM DI CELAH KULIT & STRETCHMARK : Normal tu dear..sebab ibu hamil ni hormon dah berubah. tapi jangan risau, cari minyak zaitun. dan sapu di celahan kulit dan perut. sambil tu amalkan LAZZ Kerana Susu Kambing TANPA Hamis didalam diperkaya Vitamin C untuk Mencerah dan Menghaluskan kulit

4)LOYA & PEDIH ULU HATI : Bancuh LAZZ Pekat pekat. Boleh Campur ngn milo or koko or kopi. Minum masa lepas muntah untuk legakan perut.. dan hilangkan pedih ulu hati. Juga nak Bekalkan Nutrisi semula sebab banyak makanan yang dah keluar.

5)DIABETES : Ambil LAZZ ASLI (Kotak Biru) -TIADA GULA. Minum malam nak tidur 1 cawan 3 scoop, jarakkan 4 jam dengan ambilan makanan berat yang lain.

6) INGIN YANG TERBAIK BUAT BAYI: Amalkan 5 Superfood di bawah. Untuk perkembangan bayi sempurna. LAZZ diperkaya vitamin dan mineral untuk perkembangan bayi yang sihat.

TAPI... MACAMANA NAK CARI LAZZ NI ?

Tak Payah Cari.

HUBUNGI KAMi : WHATSAPP 019-568 9346

Penghantaran terus ke alamat anda dengan harga POS MURAH !!!
.
#susulazz #ibuhamil #superfood #seller #susukambing #kohalalthoyibba

Thursday, August 4, 2016

Nak bagi anak minum susu formula tapi alahan pada susu lembu?


Nak bagi anak minum susu formula tapi alahan pada susu lembu?
Mengapa tidak bertukar kepada susu kambing?

Susu Kambing Asli (SUFFY GOAT) adalah alternatif yang terbaik

SUFFY GOAT diformulasikan dengan tambahan makanan berkhasiat seperti KURMA,

MADU dan DELIMA dan MANNA

Sesuai untuk bayi berumur 6 bulan ke atas, ibu mengandung dan golongan dewasa.

Kebaikan SUSU KAMBING untuk anak & keluarga anda :

✔ Tidak menyebabkan alahan
✔ Sangat baik untuk kanak-kanak yang alah kepada susu lembu dan susu tepung
✔ Membantu sistem imunisasi tubuh
✔ Bersifat alkali
✔ Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan daya ingatan
✔ Membantu sistem penghadaman
✔ Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, otot, sendi, kulit & tisu saraf)
✔ Kandungan gizi dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu

Yummy... Sedapnye susu kambing berperisa strawberry 'SUFFY PEARL'


Yummy... Sedapnye susu kambing berperisa strawberry 'SUFFY PEARL'

Diadun dengan rasa STRAWBERI, ekstrak madu, delima, kurma dan manna

Susu kambing perisa strawberi ini (kurang manis) sangat sesuai untuk kanak-kanak, juga orang dewasa termasuk ibu mengandung dan menyusu yang mahukan kelainan rasa / yang tidak suka susu putih tanpa rasa (plain)

MENCARI SUSU RENDAH KANDUNGAN GULA?


MENCARI SUSU RENDAH KANDUNGAN GULA?
Kandungan gula yang tinggi dalam susu tidak baik untuk anak-anak

Dapatkan SUFFY ANNIS yang diperkayakan dengan ekstrak KURMA, DELIMA, MADU serta PREBIOTIK MANNA.

✔ Suffy Annis juga adalah susu yang mengandungi gula yang paling kurang. Ini adalah merupakan kebaikan dan kelebihan kepada kanak-kanak yang meminumnya.
.
✔ Diperkayakan lagi dengan prebiotik manna bagi membaik pulih serta mempertingkatkan sistem usus kepada peminumnya. Baik diminum untuk kanak-kanak dari umur 1 tahun hingga 5 tahun.
.
✔ Suffy Annis juga telah dibacakan dengan ayat ruqyah serta doa-doa shifa. Ini adalah satu alternatif serta kaedah untuk mendidik anak-anak melalui pemakanan sunnah. InsyaAllah.

ANAK-ANAK SUKA MINUM SUSU BERPERISA COKLAT?


ANAK-ANAK SUKA MINUM SUSU BERPERISA COKLAT?
Dapatkan SUFFY ANNIS CHOCOLATE segera!!!

✔ Meningkatkan selera makan dan meningkatkan sistem imunisasi badan melawan penyakit

✔ Kaya dengan kalsium yang membantu pembentukan gigi dan tulang yang kuat

✔ Memberi tenaga dan membantu mencegah cirit-birit dan sembelit

✔ Meningkatkan ketajaman minda, menguatkan jantung dan melembutkan hati

Tuesday, January 19, 2016

Rawatan Alternatif Buah Pinggang


Siapa kata sakit buah pinggang tiada ubat!

Sakit buah pinggang ada ubatnya!
Ini bukan harapan palsu!
Ya.. ini benar2 berlaku!

Sungguh kita tak tahu betapa luasnya khazanah Allah sehingga kita menyempitkan fikiran kita dengan menerima doktrin yang boleh membuatkan kita putus harapan.

Perit tuan2 sakit buah pinggang ni.

Air minum kena catu
Makan kena jaga
Selang berapa hari kena pergi buat dialisis
Nak pergi jalan-jalan pun susah

Sunday, November 15, 2015

Hanya kerana Rambut Gugur 'Suami Isteri Bergaduh'.




Gara-Gara Rambut Gugur

Hanya kerana rambut gugur 'suami isteri boleh bergaduh'.

Ini kisah benar...tentang diri saya sendiri. Sejak bersalin anak yang pertama rambut gugur makin menjadi-jadi. Boleh dikatakan segenap ruang rumah ada je rambut atas lantai.. Sakitnya mata melihat tapi sakit lagi telinga yang mendengar suami berleter tak henti sebab rambut merata.

Saturday, October 24, 2015

Susu Suffy Annis

Harga: RM26.90
Berat: 500gm


Susu Suffy Annis (susu lembu) diperkaya dengan madu, delima, kurma dan manna. Mengandungi Terapi Ruqyah dan bacaan ayat-ayat Syifa'.

Susu Suffy Annis sesuai untuk kanak-kanak bermula setahun ke atas dan dewasa (termasuk ibu mengandung/ menyusu). Boleh juga diambil bagi bawah setahun (6 bulan ke atas) sebagai alternatif menggantikan susu ibu namun bancuhan perlulah dicairkan mengikut kesesuaian anak.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...